אמא, כך תעזרי לה ליצור דימוי גוף חיובי

עולמם של בני הנוער היום שונה בתכלית מהעולם שאני ואת הכרנו בצעירותינו. סף הריגוש עלה, התקשורת עברה למדיה החברתית, החיבורים הרגשיים נבנים בצורה אחרת והויז'ואל קיבל תואר כבוד בכל תחום אפשרי כמעט.

בני הנוער של היום מחפשים להשתייך לקבוצה מחד ולהתבלט בה מאידך. חשוב להם לשמור על האינדיווידואליות שלהם בתוך הקבוצה. זו הסיבה שלפעמים הם רוצים "כמו כולם" ולפעמים בדיוק ההפך ואם נוסיף לזה את מצבי הרוח של גיל ההתבגרות נקבל בני נוער הפכפכים שאין להם מושג בעצמם מה הם רוצים.

כאמא, מצאתי את עצמי לא פעם מתלבטת בשאלה האם לאפשר לבוש מסוים, קעקוע נוסף, עגיל במיקום לא סטנדרטי ועוד. לשמחתי, יכולתי להביע את דעתי, לייעץ, לכוון. לעיתים הם הקשיבו ולעיתים לא ונותר לי רק להשלים עם העניין. מגיל צעיר אנחנו מחנכים אותם לקחת בעלות על הגוף שלהם. שרק הם יחליטו מה טוב ונעים להם ולאף אחר אין זכות על גופם, גם לא להורים. זה תופס גם במקרה הזה.

אני מוצאת את עצמי לא פעם עובדת עם נערות שמחפשות את הריגוש הזה, את הבעלות על עצמן ועל גופן. אני עוזרת להן לבטא את עצמן, את הייחודיות שלהן ומטפלת במצוקות שלהן.

אני מסבירה להן כיצד להתלבש נכון, כיצד ניתן למשוך תשומת לב גם בלי להתלבש פרובוקטיבי. אני מבינה מהיכן נובעות האמירות שלהן, הרצונות שלהן.

חשוב להבין שגיל ההתבגרות הוא תקופה מטלטלת עבורן. הן חוות שינויים בגופן מדי יום שגורמים לתחושות, מחשבות ונראות שחדשים להן ואשר ישפיעו על דימוי הגוף שלהן באופן ישיר.

דימוי גוף חיובי הוא אחד הפרמטרים החשובים להתבגרות תקינה של בנות נוער. אמנם בשנים האחרונות, עולם האופנה עבר שינוי מהותי בכל הקשור לדימוי גוף. אידיאל היופי כהגדרתו היטשטש מעט, אך החברה נשארה ביקורתית וחסרת רחמים ובחברה הזו הנערות שלנו חיות.

איך תוכלי לעזור לנערה שלך לעבוד את התקופה הזו בצורה טובה? תהיי קשובה. אם היא רוצה "כמו כולם" תזרמי. אם היא רוצה לבלוט וללכת על המראה הגותי, קחי אויר ושחררי.

תני לה ללמוד, לבחון, לפתח את האישיות ולצמוח להיות אישה מלאת ביטחון ואהבה עצמית.

תהיי שם, תמיד. אל תעירי על הלבוש שלה, אל תגחכי, אל תבטלי. אם היא לא שואלת, אל תעני. ואם היא מעוניינת בדעתך, דברי ברכות, תסבירי, תייעצי. תגידי "לפי דעתי" ו"אני חושבת ש". אל תחליטי בשבילה. תבחרי את המלחמות. שחררי.

אני יודעת שזה לא פשוט ולעיתים זה מוציא מהדעת אז אם את לא מצליחה, דברי איתי.  

שלכן באהבה,

אלה

אהבתם?שתפו...
אולי תאהבי גם >>>